Op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis.

{{Message}}

Veelgestelde vragen over onze webshop


Dit is juist. Per website heeft u een eigen account gekregen. Hierop kunt u inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord. In Mijn Mediq vindt u op iedere website dezelfde informatie. Mocht u uw e-mailadres en/of wachtwoord kwijt zijn dan kunt u op de desbetreffende website uw e-mailadres en/of wachtwoord opvragen. 

Wanneer u nog geen account heeft dient u zich allereerst als gebruiker te registreren via het registratieformulier op onze website. Zodra wij deze registratie plus een machtiging van een arts en/of diëtist voor u hebben ontvangen, kunnen wij uw account activeren. U ontvangt van Mediq Tefa een e-mail met uitleg hoe u kunt inloggen op de website.

Het kan zijn dat u al een account heeft, maar dat u de melding krijgt dat uw gebruikersnaam en/of wachtwoord incorrect is. U kunt dan opnieuw uw inloggegevens opvragen.

Mocht het hierna nog niet lukken om in te loggen dan kan de oorzaak eventueel ook liggen bij de internetbrowser die u gebruikt. Deze website is geoptimaliseerd voor Internet Explorer 10 of nieuwer, Firefox, Chrome en Safari. 

U kunt alleen producten bestellen die passen binnen uw machtiging(en) die zijn opgesteld door uw arts of diëtist. Als u een specifiek product niet kunt bestellen in onze webshop dan valt dit waarschijnlijk buiten uw machtiging.

Heeft u dit product wel nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice of vermeld de producten als opmerking in het opmerkingenveld bij uw bestelling. Wij controleren dan of het gewenste product aan u geleverd kan worden.

In de webshop vindt u bij de filter 'vergoed' alle producten die binnen uw machtiging vallen en dus vergoed worden door uw zorgverzekering. Bij de filter 'niet vergoed' vindt u producten die buiten uw machtiging vallen en niet aan u verkocht kunnen worden. Een reden kan zijn dat de producten niet samen gaan met producten die binnen uw machtiging vallen. Bij de filter ‘eigen rekening' vindt u producten die u op eigen rekening kunt kopen. Voor de aanschaf van deze producten ontvangt u een factuur van Mediq.

In uw bestelhistorie vindt u de bestellingen die u eerder heeft gedaan. Hierin tonen wij alleen de producten die ook via onze webshop besteld kunnen worden. Het kan dus zijn dat u een bepaald product heeft ontvangen, wat u alleen telefonisch kunt bestellen. Dit product ziet u niet terug in uw bestelhistorie. Wilt u een dergelijk product opnieuw bestellen, dan kunt u dit product als opmerking vermelden in het opmerkingenveld bij uw bestelling. Wij controleren dan of wij het gewenste product nogmaals aan u kunnen leveren.

Deze website is geoptimaliseerd voor Internet Explorer 10 of nieuwer, Firefox, Chrome en Safari. Maakt u gebruik van een oudere webbrowser dan kan dit mogelijk problemen geven bij het inloggen en het gebruik van de webshop. Wij adviseren u gebruik te maken van een van deze nieuwere browsers.

Via het registratieformulier kunt u een account aanvragen. Het kan zijn dat u de melding krijgt dat er al een account voor u bestaat. Dit is het geval wanneer u al eens producten hebt ontvangen van Mediq Tefa en/of u heeft al eens het registratieformulier ingevuld. Bent u de inloggegevens kwijt, dan kunt u deze opvragen via onze website.

  • Klik op de knop 'Inloggen' (deze knop is vindbaar in de rechterbovenhoek van de website). De gebruikersnaam is uw e-mailadres. Het wachtwoord heeft u zelf bedacht. Indien u uw gegevens kwijt bent kunt u uw inloggegevens opnieuw aanvragen. Inloggegevens opvragen.
  • Gebruik de zoekfunctie in de webshop om producten te zoeken en/of ga naar de gewenste categorie om uw producten te zoeken. Door gebruik te maken van filters kunt u de getoonde producten filteren om zo snel mogelijk de juiste producten te vinden.
  • Klik op de knop 'Winkelwagen' (deze knop is vindbaar in de rechterbovenhoek van de website). Hier kunt u kiezen om de winkelwagen in te zien of om meteen door te gaan naar de optie 'Bestellen'.
  • Controleer uw bestelling en doorloop de laatste drie stappen om de bestelling af te ronden. Deze stappen houden in het controleren van uw persoonlijke gegevens, het invullen van een afleverdatum en afleveradres en het versturen van uw bestelling.

In de webshop kunt u per productcategorie de filter ‘vergoed’ aan klikken. Alle producten worden getoond die door uw zorgverzekeraar vergoed worden. Onder de andere filters vallen de producten die 'niet vergoed' worden en producten die u op 'eigen rekening' kunt bestellen.

Als u inlogt, komt u automatisch terecht in uw persoonlijke omgeving. Hier ziet u de button ‘Uw productlijst’. Hier vindt u uw persoonlijke bestelkaart met alle producten die u in het verleden heeft besteld. U kunt ook klikken op het tabblad 'bestelgeschiedenis'. Hier ziet u uw complete bestellingen terug. Als u al bent ingelogd, staat rechts boven uw naam. Als u daarop klikt, dan vindt u in het dropdownmenu ook de optie ‘Bestelkaart’.

Eerder bestelde producten toevoegen
Als u inlogt, komt u terecht in uw persoonlijke omgeving. Klik op de button ‘Uw productlijst’ om naar uw bestelkaart te gaan. Hier ziet u alle producten die u in het verleden heeft besteld. Als u al bent ingelogd, staat rechts boven in beeld uw naam. Als u daarop klikt, vindt u in het dropdownmenu ook uw bestelkaart. Op uw bestelkaart ziet u alle producten die u in het verleden heeft besteld of voor u besteld zijn. Vul bij het gewenste artikel het gewenste aantal in en klik op de knop ‘toevoegen aan winkelwagen’.

Eerdere bestelling herhalen
Als u in uw bestelkaart bent (zie uitleg hierboven), klikt u op het tabblad 'bestelgeschiedenis'. Open de bestelling die u wilt herhalen, door erop te klikken. Vink de vakjes voor elk product aan en klik op 'toevoegen aan winkelwagen'. Alle producten zijn nu toegevoegd aan uw winkelwagen in dezelfde hoeveelheid als uw eerdere bestelling.

U ontvangt een e-mail om uw account voor de webshop te activeren. Ook gebruiken wij dit e-mailadres als u uw wachtwoord opvraagt.

Wanneer u uw e-mailadres doorgeeft ontvangt u de avond voor bezorging van uw bestelling automatisch een e-mail met het geplande tijdstip van afleveren. In de e-mail staan gegevens waarmee u uw bezorging kunt volgen.

Bij ons geldt: op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis. Op de afleverdag kunt u op deze website via Onderweg zien hoe laat wij bij u komen bezorgen.

  • Klik op de knop ‘Inloggen’ en login met uw klantnummer en wachtwoord. Hierna komt u in uw persoonlijke omgeving.
  • Klik op ‘Onderweg’ en u wordt doorgelinkt naar de PostNL bezorgpagina. U kunt hier uw bestelling volgen en zien hoe laat deze wordt afgeleverd.
Heeft u uw telefoonnummer en/of e-mailadres doorgegeven? Voor de levering van uw medische hulpmiddelen werken we samen met PostNL. U krijgt de avond voor levering een een e-mail en/of SMS. Via de PostNL-app of via 'Onderweg' op onze website weet u hoe laat de bezorger precies komt, binnen een tijdsvenster van 2 uur. Meer informatie over bezorging vindt u op hier.

Mediq Tefa maakt gebruik van cookies.

Om de website van Mediq Tefa goed te laten werken en u de beste online ervaring te bieden, gebruiken we analytische en functionele cookies.