Mediq Tefa maakt gebruik van cookies.

Om de website van Mediq Tefa goed te laten werken en u de beste online ervaring te bieden, gebruiken we analytische en functionele cookies.

Op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis.

{{Message}}

Nieuws

Snel naar nieuws over:                                                                                                                          


Algemeen

Vanaf 27 maart krijgt u een nieuw klantnummer. Ook werken wij vanaf dan met nieuwe artikelnummers. De nieuwe nummers vindt u terug op de pakbon bij uw bestelling na 27 maart. Als u telefonisch bij ons bestelt, kan onze klantenservice de juiste nummers voor u teruggeven. Bestelt u online? Leest u dan hieronder verder.

Inloggen met nieuw klantnummer
Vanaf 27 maart kunt u inloggen met uw nieuwe klantnummer. Als uw nieuwe klantnummer. Als uw e-mailadres bij ons bekend is, heeft u onlangs een e-mail ontvangen met uw nieuwe klantnummer. Bewaart u deze e-mail goed, zodat u ook na 27 maart snel kunt inloggen. Om het u gemakkelijk te maken zijn de artikelnummers op uw online bestelkaart en in uw bestelhistorie aangepast naar de nieuwe nummers. In uw bestelhistorie ziet u de laatste drie bestellingen die u bij ons heeft gedaan. Zoekt u een product dat niet op uw bestelkaart staat, maar waar uw het oude artikelnummer van weet? Dan biedt onze online omnummertool uitkomst. Deze is vanaf 27 maart voor u beschikbaar.

Online nieuw klantnummer opvragen
Wilt u via de webshop een bestelling plaatsen, maar weet u uw nieuwe klantnummer nog niet? Vanaf 27 maart kunt u deze eenvoudig online opvragen.

Om u in de toekomst nog beter van dienst te zijn, stappen wij over op een nieuw ICT-systeem. Wij doen onze uiterste best om u hiervan zo min mogelijk hinder te laten ondervinden. Helaas kunnen wij niet op ons nieuwe ICT-systeem overstappen zonder enkele dagen te sluiten. Vandaar dat wij vanaf vrijdag 24 t/m zondag 26 maart niet bereikbaar zijn voor reguliere bestellingen. Ook onze webshop is in deze periode niet bereikbaar en e-mails worden niet gelezen. Om u zo min mogelijk hinder te laten ondervinden van deze overstap verzoeken wij u vriendelijk voor 21 maart uw bestelling bij ons te plaatsen.

Zaterdag 25 maart geen levering
Zaterdag 25 leveren wij geen reguliere bestellingen. In onderstaand schema ziet u precies wanneer wij uw bestelling wel kunnen afleveren.

U bestelt opWij leveren op
bij voorkeur voor 21 maart*     voor 17.00 uur     de volgende dag  
donderdag 23 maartvoor 17.00 uurvrijdag 24 maart
donderdag 23 maartna 17.00 uurdinsdag 28 maart
vrijdag 24 maartgesloten


*Bij ons geldt: op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis. Dit geldt dus ook gewoon in de dagen rondom de overstap.

In geval van nood
Natuurlijk zijn wij er altijd voor u in geval van nood. Ook op 24 maart. Heeft u een vraag of aanvraag die echt niet kan wachten tot na het weekend, dan kunt u ons bereiken via onze normale telefoonnummers. Voor zaken die wel tot na het weekend kunnen wachten, verzoeken wij u bovenstaand schema te volgen. Wij rekenen op uw begrip.

Bestel op tijd
Onze medewerkers worden al geruime tijd uitgebreid getraind in het nieuwe systeem. Echter, ervaring leert dat het in het begin iets meer tijd kost om snel en goed met het nieuwe systeem om te gaan. Wij verwachten hierdoor in de periode na de overgang iets meer drukte. Als wij uw aanvragen eerder of later kunnen verwerken, dan zou dat fijn zijn. Vandaar dat wij u vragen om als het enigszins kan uw aanvragen voor 21 maart bij ons te plaatsen.

Nieuwe klant-, artikel- en pakketnummers
Vanaf 27 maart krijgt u een nieuw klantnummer. Ook werken wij vanaf dan met nieuwe artikel- en pakketnummers. Maakt u gebruik van de huidige artikel- en pakketnummers bij uw aanvragen? Dan biedt onze online omnummertool uitkomst. Deze is vanaf 27 maart voor u beschikbaar.

Wij leveren per 1-1-2017 ook hulpmiddelen voor tracheazorg, verneveling, medische voeding en infuustherapie aan verzekerden bij De Friesland. Wij declareren de geleverde producten direct bij uw zorgverzekeraar. Zo heeft u er geen omkijken naar. Lees verder als u meer wilt weten over de vergoeding. 

Stapt u over naar een andere zorgverzekeraar? Laat ons zo snel mogelijk weten wat uw nieuwe polisgegevens zijn. Wij zorgen er dan samen met u voor dat uw declaraties probleemloos blijven verlopen. U kunt de overstap doorgeven via ons contactformulier of door te bellen met onze klantenservice. Ons kantoor is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08.15 tot 17.30 uur. U vindt onze telefoonnummers hier.

De feestdagen komen er weer aan. Om ervoor te zorgen dat u alle benodigdheden op tijd in huis heeft, vragen wij u om uw bestelling op tijd te plaatsen.

Aangepaste bezorgmomenten
Bij ons geldt: op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis. Rondom de feestdagen is er een uitzondering op deze regel. Hieronder ziet u precies waar u aan toe bent. Onze klantenservice kunt u op reguliere werkdagen van 8.15 tot 17.30 uur bereiken. Op maandag 26 december zijn wij gesloten. Via onze website kunt u op elk gewenst moment uw bestelling doorgeven.

Feestdagenschema kerst 2016

Let op: dit schema geldt niet voor de leveringen van medicatie en TPV. Neem voor meer informatie hierover contact op met onze klantenservice infuustherapie via 030 282 12 04 of infuustherapie@mediqtefa.nl.

Plaats nu uw bestelling in onze webshop of via de klantenservice.

Nieuw bezoekadres Mediq Tefa

Vanaf maandag 26 september heeft Mediq Tefa een nieuw bezoekadres. Wij verhuizen naar het nieuwe Mediq-hoofdkantoor in De Meern. Ons postbusnummer en de telefoonnummers van onze klantenservice blijven ongewijzigd.

Ons nieuwe bezoekadres is:
Rijnzathe 10
3454 PV De Meern

Vanaf heden wordt uw bestelling geleverd door Farma Transport in plaats van Mediq Logistiek. U ontvangt de service die u van ons gewend bent, alleen in een nieuw jasje.

Heeft u vragen? Neem contact op met onze klantenservice.


Medische voeding

Nutricia kan Nutridrink compact bosvruchten tijdelijk niet leveren. Naar verwachting is deze smaak volgende week weer beschikbaar in onze webshop. De andere smaken Nutridrink zijn wel beschikbaar. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Team Drinkvoeding & Dieetpreparaten via 030 282 1223 of voeding@mediqtefa.nl

Vanaf heden is het niet meer mogelijk Cenaman Dextrinemaltose te bestellen. De poeder is uit het assortiment gehaald. Een vergelijkbaar alternatief voor Cenaman Dextrinemaltose is Fantomalt. Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag. Voor meer informatie kunt u op werkdagen van 8.15 tot 17.30 uur contact opnemen met Team Drinkvoeding & Dieetpreparaten via 030 282 1223 of voeding@mediqtefa.nl.

Fabrikant Nestlé levert per direct drinkvoeding Resource fruit 3 x 25 gr. appel/pruim niet meer uit. Daarmee gaat dit product uit ons assortiment. Er blijven nog drie smaken beschikbaar, namelijk appel, appel/aardbei en appel/perzik.

 Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Team Drinkvoeding & Dieetpreparaten via 030 282 1223 of voeding@mediqtefa.nl.

Fabrikant Nutricia kan momenteel de Nutrini Creamy Fruit in de smaak rode vruchten niet leveren. De variant zomerfruit is wel leverbaar. Naar verwachting is de smaak rode vruchten vanaf 31 juli weer op voorraad.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Team Drinkvoeding & Dieetpreparaten via 030 282 1223 of voeding@mediqtefa.nl.

Fabrikant Nutricia kan momenteel Scandishake in de smaken aardbei en vanille niet leveren. Alleen de varianten naturel en chocolade zijn op dit moment leverbaar. Naar verwachting zijn de verschillende smaken in juli weer beschikbaar.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Team Drinkvoeding & Dieetpreparaten via 030 282 1223 of voeding@mediqtefa.nl.

Vanaf eind juni past leverancier Abbot zijn assortiment aan. Ensure poeder neutraal wordt vervangen door de smaak vanille. De samenstelling van deze variant is anders ten opzichte van Ensure poeder neutraal, het bevat lactose. Voor klanten geldt dat zij met hun dietist of behandelend arts kunnen overleggen of dit product voor hen geschikt is. Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag. Voor meer informatie kunt u op werkdagen van 8.15 tot 17.30 uur ons bereiken.

De extensionset 3038925 MEDILIME EXT SET ENFIT 30CM HAAKS is momenteel niet leverbaar door leverancier Cobra Medical. Naar verwachting houden de leveringsproblemen nog 4 weken aan. Om u hier zo min mogelijk hinder van te laten ondervinden, kunt u tijdelijk voor een alternatief product kiezen. Onze klantenservice Medische voeding helpt u graag verder.

In verband met de overgang naar het uniforme ENFit-systeem zijn de Infinity-pompsets aangepast door de fabrikant Nutricia. Vanaf  eind januari zijn alleen ENFit-voedingsspuiten en -sondes/verlenglijnen nog direct aan te sluiten via de ENFit-connecties. De witte tussenstukjes op de pompset worden dan niet meer standaard geleverd.

Witte tussenstukjes voortaan aanvragen
Maakt u op dit moment gebruik van de witte tussenstukjes op de Infinity pompset? Laat ons dit dan weten. Dat is erg belangrijk. Wij kunnen er dan voor zorgen dat u deze tussenstukjes blijft ontvangen. Draait u op dit moment de witte tussenstukje(s) er al af dan hoeft u geen actie te ondernemen.

Meer informatie
Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag. U kunt ons op werkdagen van 8.15 tot 17.30 uur bereiken.

In verband met de overgang naar ENFit worden eind november 2016 de ENLock-voedingsspuiten definitief uit het assortiment van Fresenius gehaald. Vanaf dat moment zijn alleen ENFit-voedingsspuiten nog verkrijgbaar. Het uniformere ENFit-systeem voorkomt verkeerde connecties en verhoogt zo de veiligheid.

Let op: wilt u bij uw volgende bestelling doorgeven dat u een ENFit sonde gebruikt. Dan zorgen wij ervoor dat u alle benodigde materialen ontvangt.

Meer informatie
Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag. U kunt ons op werkdagen van 08.15 tot 17.30 uur bereiken via telefoonnummer 030 282 12 22 of via het contactformulier.


Infuustherapie

Gaat u deze zomer op vakantie en heeft u voor langer dan een maand medicatie nodig? Vergeet dan niet op tijd contact met onze klantenservice op te nemen zodat wij een machtiging kunnen aanvragen bij uw zorgverzekeraar.

Waarom tijdig aanvragen
Sinds begin dit jaar levert Mediq Tefa uw PH medicatie voor maximaal een maand uit. Dit is in lijn met de leveringscriteria van de meeste zorgverzekeraars. Wilt u voor langer dan een maand medicatie bij ons aanvragen, omdat u bijvoorbeeld met vakantie gaat? Dan moet hier een aparte machtiging voor aangevraagd worden bij uw zorgverzekeraar. De meeste zorgverzekeraars hebben minimaal 10 werkdagen nodig om deze aanvraag te verwerken. Zodra uw zorgverzekeraar de machtigingsaanvraag positief beoordeeld nemen wij contact met u op voor het maken van een leverafspraak. Om te voorkomen dat u uw extra medicatie niet op tijd ontvangt, vragen wij u rekening te houden met een langere verwerkingsperiode dan u van ons gewend bent. Wees tijdig met het aanvragen van uw vakantielevering.

Heeft u vragen?
Onze gespecialiseerd klantenservice helpt u graag verder. U kunt van maandag t/m vrijdag van 8.15 tot 17.30 uur contact opnemen via 030 282 13 85 of ph@mediqtefa.nl. Wij wensen u een fijne zomer!

Kinderen die een oncologische behandeling bij het Emma Kinderziekenhuis AMC in Amsterdam volgen, hebben in het kader van een pilot de mogelijkheid gekregen om chemotherapie thuis toegediend te krijgen. Deze doorbraak wordt mogelijk gemaakt door een samenwerking tussen Mediq, Emma Kinderziekenhuis AMC en KinderThuisZorg. Hiervoor kwamen verpleegkundig specialisten kinderoncologie van KinderThuisZorg bij de kinderen thuis langs om te bepalen of hun fysieke toestand toediening van chemotherapie toeliet. Mediq zorgde voor veilige aflevering van het toedieningssysteem en de door het Emma Kinderziekenhuis bereide medicatie.

Veilige zorg in vertrouwde omgeving
“Verplaatsing van ziekenhuiszorg naar huis staat of valt met een goede organisatie en samenwerking”, benadrukt Xander Schrage, directeur Mediq Tefa. “De zorg van het ziekenhuis moet naadloos overlopen in veilige zorg thuis. Hiertoe hebben we met KinderThuisZorg en Emma Kinderziekenhuis AMC een integrale aanpak ontwikkeld. Zo ontstaan nieuwe mogelijkheden om in een vertrouwde omgeving de best mogelijke zorg te bieden.”

Gewoon de hele dag naar school
Om de kwaliteit te waarborgen, hebben Emma Kinderziekenhuis AMC, KinderThuisZorg en Mediq gedurende drie maanden een pilot uitgevoerd. Roemer (8) en Justin (8) hebben hieraan meegewerkt. Beide kinderen zijn te volgen op www.deproeftest.nl. “Ik hoop dat deze test kan doorgaan, dat zou heel fijn zijn”, vertelt Roemer. “Omdat het thuis is, kan ik gewoon de hele dag naar school”, zegt Justin. Tijdens de pilot is onderzocht of het gewenste effect wordt bereikt. Hiertoe hebben ouders op vaste momenten vragenlijsten over de kwaliteit van leven en sociale belasting ingevuld. Gezien de positieve resultaten van de pilot ligt het voor de hand om deze aanpak voort te zetten. Zorgverzekeraars worden daarom uitgenodigd om chemotherapie in de thuisomgeving te steunen. Dan kan deze zorgoplossing wellicht ook bij andere kinderziekenhuizen geïntroduceerd worden.

Wilt u meer lezen over deze pilot? Lees hier het volledige artikel.

Graag informeren wij u over de introductie van een nieuwe cassette voor de Cadd Legacy en Cadd Solis infuuspompen. Naast de cassettes die u van ons gewend bent, leveren wij nu ook een andere variant.

Wat is er veranderd?
Op de nieuwe cassette ziet u een blauwe klem. Door de klem te verwijderen, activeert u de flowstop. Deze flowstop zorgt ervoor dat de cassettelijn is afgeklemd en zo de kans wordt verkleind dat medicatie doorstroomt voordat de cassette aan de infuuspomp is bevestigd.

Wat betekent dit voor u?
Het is belangrijk dat de blauwe klem op zijn plaats blijft zitten tijdens het bereiden. Als u de cassette aan de pomp gaat bevestigen, verwijdert u de blauwe klem van de cassette. Verder verandert er in het gebruik niets. Hieronder ziet u het verwijderen van de blauwe klem afgebeeld.

 
cassette met flowstopHet activeren van de flowstop door het verwijderen van de blauwe klem

Contact
Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag. U kunt ons op werkdagen van 8.15 tot 17.30 uur bereiken via 030 282 13 85 of ph@mediqtefa.nl. Een uitgebreider stappenplan vindt u hier.

De contactgegevens van onze klantenservice infuustherapie zijn gewijzigd. Hieronder vindt u onze nieuwe contactgegevens. Zou u zo vriendelijk willen zijn om voortaan deze nieuwe contactgegevens te gebruiken? Dan kan de juiste medewerker u snel van dienst zijn.

Klantenservice infuustherapie
Voor informatie over medicatie, infuuspompen en toebehoren.
T 030 282 12 04
E infuustherapie@mediqtefa.nl

Klantenservice PH
Voor informatie over medicatie, infuuspompen en toebehoren voor pulmonale hypertensie (PH).
T 030 282 13 85
E ph@mediqtefa.nl

Het Erasmus MC Kanker Instituut is een proef gestart, waarbij patiënten met multipel myeloom, ook wel ziekte van Kahler genoemd, hun chemokuur thuis kunnen krijgen. Bij de proef werken het Erasmus MC, zorgorganisatie Laurens en medisch dienstverlener Mediq Tefa samen.

Vijftig ziekenhuisbezoeken
Mensen met multipel myeloom hebben een kwaadaardige woekering van plasmacellen, meestal in het beenmerg. De ziekte wordt behandeld met chemokuren, waarvoor patiënten tot zo'n vijftig keer per jaar naar het ziekenhuis moeten komen. De patiënt krijgt daar, na controle bij de hematoloog, een speciaal voor hem of haar samengestelde chemokuur.

Veel en lang reizen
Het onderzoek en het produceren en toedienen van de kuur kunnen uren in beslag nemen. Tot nu toe moet de patiënt voor de chemokuur naar het Erasmus MC reizen, soms vanuit Zeeland of Noord-Brabant, en daar wachten tot de chemokuur kan worden toegediend.

Soepel proces
Bij de proef komt een specialistisch verpleegkundige van Laurens of Mediq Tefa langs op de dag vóórdat de patiënt thuis een chemokuur krijgt. De verpleegkundige controleert dan de conditie van de patiënt en kijkt naar mogelijke bijwerkingen. Verder neemt de verpleegkundige bloed af, waarna de bloedbuis door Mediq Tefa naar het Erasmus MC wordt gebracht. De behandelend arts beoordeelt daar de bloeduitslagen. Na een telefonisch consult met de patiënt, kan de toediening goedgekeurd worden. Aan het einde van de dag wordt de medicatie met speciaal transport van Mediq Tefa naar de patiënt gebracht en kan de medicatie een dag later door een verpleegkundige toegediend worden. De arts blijft eindverantwoordelijk.

Eerste kuur
Voor patiënten die de chemo's thuis willen krijgen, geldt dat de eerste kuren wel in het ziekenhuis worden toegediend. Daarna bepaalt de arts of het mogelijk is om de toedieningen thuis te geven. De patiënt moet bijvoorbeeld geen ernstige bijwerkingen hebben gehad tijdens of na de eerste toedieningen.

Verbreden
Het Erasmus MC Kanker Instituut verwacht veel van de proef, waaraan dit jaar zo'n twintig patiënten zullen meedoen. Tijdens het behandeltraject wordt de tevredenheid van de patiënten gemeten. Oordelen zij positief, dan is het streven om de toediening van oncologische medicatie thuis te verbreden naar andere type kankermedicatie, zodat ook patiënten met andere vormen van kanker er gebruik van kunnen maken.


Luchtwegzorg

De verpakking van Provox producten is vernieuwd. De producten zelf zijn ongewijzigd. Hieronder ziet u een aantal voorbeelden van de nieuwe verpakkingen.

Provox verpakkingen

De Bioclin verpakking met een combinatie van twee soorten doekjes is tijdelijk niet leverbaar. Naar verwachting zijn de doekjes eind van de zomer weer leverbaar.

Alternatieve producten
Graag informeren wij u over de producten die u in de periode dat de de Bioclin huidreinigingsdoekjes (artikelnummer: C3) niet leverbaar zijn kunt bestellen als alternatief. U kunt onderstaande doekjes los bestellen:

Smith & Nephew removerdoekjes (artikelnummer: 59403125)
Het removerdoekje gebruikt u voor het verwijderen van kleeflagen om de kans op huidbeschadiging te minimaliseren. Het doekje irriteert niet, is hypo-allergeen en bevat aloë en is daarom vochtinbrengend en conditionerend.

Smith & Nephew skin-prep doekjes (artikelnummer: 59420425)
Het skin-prep doekje is geïmpregneerd met lotion en geeft de huid extra bescherming. Na het aanbrengen ontstaat er een waterdichte onderlaag. Deze transparante laag beschermt de huid tegen irritaties, terwijl de huid kan blijven ademen. Tape en zelfklevende verbanden blijven beter en langer zitten op deze onderlaag zodat er minder verbandwisselingen nodig zijn.