Op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis.

Nieuws

Snel naar nieuws over:                                                                                                                          


Algemeen

De feestdagen komen er weer aan. Om ervoor te zorgen dat u alle benodigdheden op tijd in huis heeft, vragen wij u om uw bestelling op tijd te plaatsen.

Aangepaste bezorgmomenten
Rondom de feestdagen zijn er een aantal momenten waarop wij afwijken van ons bezorgschema. In onderstaand schema ziet u precies waar u aan toe bent. Onze klantenservice kunt u op reguliere werkdagen van 08.15 tot 17.30 uur bereiken. Op dinsdag 25 december, woensdag 26 december en dinsdag 1 januari zijn wij gesloten. Via onze webshop kunt u op elk gewenst moment uw bestelling doorgeven.


U bestelt op:
Wij leveren op:
vrijdag 21 december voor 17.00 uur> zaterdag 22 december
vrijdag 21 december na 17.00 uur  > donderdag 27 december
maandag 24 december  > donderdag 27 of vrijdag 28 december
dinsdag 25 december (gesloten)
> vrijdag 28 december
woensdag 26 december (gesloten)
> vrijdag 28 december
dinsdag 1 januari (gesloten)
> donderdag 3 januari

Let op: dit schema geldt niet voor de leveringen van medicatie en TPV. Neem voor meer informatie hierover contact op met onze klantenservice infuustherapie via 030 282 12 04 of infuustherapie@mediq.com.

Plaats nu uw bestelling inde webshop of via de klantenservice.

Uw bestelling is verpakt in een stevige doos die in hoogte op maat wordt afgesneden. Zo zijn we er zeker van dat alle medische hulpmiddelen in goede staat bij u aankomen. Deze doos is sinds kort voorzien van een duidelijke bedrukking zodat u precies weet waar en hoe u hem kunt openmaken. Bovendien dragen de nieuwe dozen bij aan een groener transport.

 Nadat u een bestelling heeft geplaatst, wordt deze direct doorgezet naar ons nieuwe Fulfillment Center in Bleiswijk. Hier wordt uw bestelling volledig automatisch verwerkt. Als al uw hulpmiddelen zijn verzameld, wordt de doos op de juiste hoogte gevouwen en gesloten. Hierdoor is er geen opvulmateriaal meer nodig en is de doos niet onnodig groot en passen meer dozen in een bezorgauto.

Benieuwd naar hoe een bestelling wordt verwerkt? Klik hier.

Onlangs hebben we onze bezorgdienstverlening verder verbeterd. Wanneer u ook bij het tweede aflevermoment niet thuis bent, dan wordt het pakket naar de dichtstbijzijnde PostNL-afhaallocatie gebracht. Hierna heeft u nog twee weken om het pakket daar op te halen voordat het wordt teruggestuurd naar het magazijn. Eerder werd het pakket direct na de tweede afleverpoging teruggestuurd naar het magazijn en moest er een nieuwe bestelling worden geplaatst.

In de komende maanden zullen we deze dienstverlening nauwlettend volgen en evalueren, om zo ervoor te zorgen dat u optimale service ontvangt.

Wist u al dat u zelf ervoor kunt kiezen om het pakket bij een afhaallocatie op te halen? De dag voor levering ontvangt u een e-mail of sms-bericht link via welke u het afleveradres kan worden gewijzigd naar ophalen bij een afhaallocatie.

We hebben uw persoonlijke omgeving verbeterd. Op 'Mijn Mediq' vindt u alle informatie duidelijk en overzichtelijk op één pagina. U kunt hier sneller uw laatste bestelling bekijken, uw volgende bestelling plaatsen, uw pakket volgen via 'Onderweg', uw gegevens aanpassen en een vraag stellen aan een van onze experts. Bestelt u ook producten bij Mediq CombiCare of Mediq Direct Diabetes? Vanaf nu kunt u in 'Mijn Mediq' al uw machtigingen inzien en al uw producten in één keer bestellen. Meer weten? Log direct in of maak een account aan.

Als klant van Mediq Tefa ontvangt u vanaf juni uw medische hulpmiddelen vanuit ons nieuwe Fulfillment Center* in Bleiswijk. Op deze locatie combineren we optimale service met duurzaamheid en aandacht voor het milieu. Uiteraard blijven we uw pakket leveren zoals u gewend bent, daar verandert niets aan. Maar wat verandert er dan wel?

Uw bestelling verpakt in een andere doos
Nadat u een bestelling heeft geplaatst, wordt deze direct doorgezet naar het Fulfillment Center in Bleiswijk. Daar wordt uw bestelling volledig automatisch verwerkt. Als al uw hulpmiddelen zijn verzameld, wordt de doos op de juiste hoogte gevouwen en gesloten. Hierdoor is er geen opvulmateriaal meer nodig en is de doos niet onnodig hoog. Zo passen er meer dozen in een vrachtwagen. Bovendien verbruiken we dan minder karton. Hierdoor is uw bestelling direct duurzamer. Zodra u uw pakket thuis ontvangt, kunt u de doos openritsen door te trekken aan de lipjes aan de zijkant van de verpakking. De ervaring leert dat dit even wennen is.

Klaar voor de toekomst
Met het nieuwe Fulfillment Center is Mediq klaar voor de toekomst. Het warehouse voldoet aan alle moderne eisen en wet- en regelgeving. Met dit nieuwe pand heeft Mediq een enorme slag geslagen op het gebied van duurzaamheid. Zo heeft het gebouw zonnepanelen waardoor het voor een groot deel zelfvoorzienend is wat betreft elektra. Daarnaast is het gebouw optimaal geïsoleerd en wordt er gebruikgemaakt van energiezuinige ledverlichting.


*Wat is een Fulfillment Center?
Met de bouw van een nieuw Fulfillment Center brengt Mediq niet alleen al haar producten, maar ook de vele extra services die wij als organisatie bieden onder één dak. Binnen de muren van Bleiswijk zijn er aparte afdelingen die maatwerk voor onze klanten realiseren. Dat is dan ook de reden waarom we het geen distributiecentrum maar een Fulfillment Center noemen.

Hemelvaart en Pinksteren komen er weer aan. Om ervoor te zorgen dat u rond deze feestdagen voldoende voorraad in huis heeft, vragen wij u vriendelijk om uw bestelling op tijd te plaatsen.

Aangepaste bezorgmomenten
Bij ons geldt: op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis. Rondom de feestdagen is er een uitzondering op deze regel. Klik hier om de afwijkende bezorgdagen te bekijken. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Contact
Onze klantenservice kunt u op reguliere werkdagen van 08.15 tot 17.30 uur bereiken. U kunt uw bestelling ook via onze webshop plaatsen.

Op 25 mei gaat de nieuwe privacywet in, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Omdat u als klant van Mediq Tefa persoonsgegevens met ons deelt en wij het belangrijk vinden dat u kunt terugvinden hoe wij uw gegevens beschermen, hebben wij onze Privacy Statement aangepast. In het statement informeren we u over welke gegevens we verzamelen, waarom we deze verzamelen en hoe we de gebruikerservaring hiermee verbeteren. Wilt u meer weten over onze Privacy Statement? Klik hier om verder te lezen.


Medische voeding

Vanwege leveringsproblemen bij Nutricia is de Nutrini Low Energy Multi Fibre niet leverbaar. Nutricia verwacht eind week 51 weer uit te kunnen leveren. Uw behandelend arts of dietist is geïnformeerd, zij kunnen aangeven welke sondevoeding een geschikt alternatief is. Neem bij vragen gerust contact met ons op via 030 282 12 24 of sondevoeding@mediqtefa.nl.

Vanwege leveringsproblemen bij Nutricia is de Neocate Junior neutraal niet leverbaar. Momenteel beschikken wij nog over een kleine voorraad. Nutricia verwacht rond week 52 Neocate Junior neutraal weer uit te leveren. De smaken aardbei en vanille zijn voorradig en voor u beschikbaar. Heeft u vragen? Wij staan graag voor u klaar. U kunt contact met ons opnemen via 030 282 12 22 of voeding@mediqtefa.nl.

Nutricia heeft alle Neocate Junior varianten vernieuwd. Het betreft een minimale wijziging in de dichtheid van het poeder. Hierdoor is ook het schepje aangepast. De voedingswaarde, smaak en geur zijn ongewijzigd. Vanaf week 32 is de vernieuwde Neocate Junior neutraal beschikbaar. De smaken aardbei en vanille volgen in week 39. Heeft u vragen? Wij helpen u graag. Onze klantenservice is bereikbaar via 030 282 12 23 of sondevoeding@mediqtefa.nl.

Nutricia wijzigt vanaf juli 2018 tot halverwege 2019 gefaseerd alle sondevoedingsverpakkingen: van een flexibele verpakking naar een stevige fles. De fles is daardoor eenvoudig neer te zetten. Daarnaast beschikt de verpakking over een hersluitbare dop. Aan de samenstelling van de sondevoeding verandert er niets. Daarnaast kan de verpakking gewoon op dezelfde pompset en pomp aangesloten worden zoals u dat gewend bent. U vindt op de website van Nutricia meer informatie over de vernieuwde verpakking.

Heeft u nog vragen? Onze klantenservice staat voor u klaar via 030 282 12 24 of sondevoeding@mediqtefa.nl.

Wanneer u online drinkvoeding bij ons besteld, dan is het u misschien al opgevallen. De besteleenheid is aangepast. Vanaf heden kunt u per 4 stuks een bestelling drinkvoeding plaatsen. U herkent deze aanpassing aan de omschrijving ‘4x pak’ achter het aantal. Wanneer u normaal gesproken 32 stuks bij ons besteld, geeft u nu 8 stuks op. Dan ontvangt u 8 x 4 stuks, dat is uw gebruikelijke aantal van 32 drinkvoedingen. Let wel goed op dat u bij het plaatsen van een herhaalbestelling niet per ongeluk het oude aantal doorgeeft. Heeft u nog vragen? Onze klantenservice helpt u graag.

Zilveren Kruis heeft laten weten dat de producten Prosource en Abound weer te vergoeden. Dit houdt in dat u als Zilveren Kruis verzekerde, in tegenstelling tot eerdere berichtgeving, deze producten weer bij ons kunt bestellen zoals u dit gewend was. Heeft u nog vragen? Onze klantenservicemedewerkers staan voor u klaar. U kunt hen bereiken via 030 282 12 23 of voeding@mediqtefa.nl.


Infuustherapie

Vanaf 29 oktober werkt Mediq Tefa voor de bezorging van de pakketten met geneesmiddelen samen met een nieuwe partner. Omega Logistics is een vervoerder die gespecialiseerd is in het vervoeren van geneesmiddelen en toebehoren. Deze samenwerking stelt ons in staat om onze service aan u en uw patiënt naar een hoger niveau te brengen.

Werkwijze

  • De bezorging van pakketten met geneesmiddelen uit onze bereidingsapotheek of combinatieleveringen van medicijnen en medische hulpmiddelen worden verzorgd door Omega Logistics.
  • Bezorging van medische hulpmiddelen zonder medicatie worden door PostNL verzorgd.
Berichtgeving voor bezorging
De avond voorafgaand aan de bezorging wordt automatisch een e-mail en/of een sms met het geplande tijdstip van afleveren in een tijdsvenster van 2 uur verzonden. Hierin staan de gegevens waarmee de bezorging gevolgd kan worden. Dit geldt ook wanneer een tweede bezorgpoging nodig is.

Contact
Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag. U kunt contact opnemen met onze klantenservice op werkdagen van 8.15 tot 17.30 uur. Wij vertrouwen er op dat het vervoer van de medicijnen en medische toebehoren bij Omega in goede handen is.

Fabrikant Smiths Medical heeft aangegeven een aantal kritische producten tijdelijk niet meer te kunnen leveren. Hierdoor voorzien wij dat wij op korte termijn in slechts zeer beperkte mate CADD-cassettes,  CADD-infuussets en toebehoren te kunnen leveren. Lees hier het bericht van Smiths Medical voor meer informatie.

Wij werken momenteel hard aan een oplossing om de dienstverlening naar u te kunnen borgen. Daarnaast zijn we ook alternatieven aan het opstarten. De betrokken klanten verwachten wij op zeer korte termijn te kunnen voorzien van meer informatie.

Wij adviseren u onze website in de gaten te houden. Heeft u naar aanleiding van dit bericht toch nog een vraag die niet kan wachten? Wij helpen u graag verder. Kijk bij contactgegevens hoe u ons kunt bereiken.

Kinderen die een oncologische behandeling bij het Emma Kinderziekenhuis AMC in Amsterdam volgen, hebben in het kader van een pilot de mogelijkheid gekregen om chemotherapie thuis toegediend te krijgen. Deze doorbraak wordt mogelijk gemaakt door een samenwerking tussen Mediq, Emma Kinderziekenhuis AMC en KinderThuisZorg. Hiervoor kwamen verpleegkundig specialisten kinderoncologie van KinderThuisZorg bij de kinderen thuis langs om te bepalen of hun fysieke toestand toediening van chemotherapie toeliet. Mediq zorgde voor veilige aflevering van het toedieningssysteem en de door het Emma Kinderziekenhuis bereide medicatie.

Veilige zorg in vertrouwde omgeving
“Verplaatsing van ziekenhuiszorg naar huis staat of valt met een goede organisatie en samenwerking”, benadrukt Xander Schrage, directeur Mediq Tefa. “De zorg van het ziekenhuis moet naadloos overlopen in veilige zorg thuis. Hiertoe hebben we met KinderThuisZorg en Emma Kinderziekenhuis AMC een integrale aanpak ontwikkeld. Zo ontstaan nieuwe mogelijkheden om in een vertrouwde omgeving de best mogelijke zorg te bieden.”

Gewoon de hele dag naar school
Om de kwaliteit te waarborgen, hebben Emma Kinderziekenhuis AMC, KinderThuisZorg en Mediq gedurende drie maanden een pilot uitgevoerd. Roemer (8) en Justin (8) hebben hieraan meegewerkt. Beide kinderen zijn te volgen op www.deproeftest.nl. “Ik hoop dat deze test kan doorgaan, dat zou heel fijn zijn”, vertelt Roemer. “Omdat het thuis is, kan ik gewoon de hele dag naar school”, zegt Justin. Tijdens de pilot is onderzocht of het gewenste effect wordt bereikt. Hiertoe hebben ouders op vaste momenten vragenlijsten over de kwaliteit van leven en sociale belasting ingevuld. Gezien de positieve resultaten van de pilot ligt het voor de hand om deze aanpak voort te zetten. Zorgverzekeraars worden daarom uitgenodigd om chemotherapie in de thuisomgeving te steunen. Dan kan deze zorgoplossing wellicht ook bij andere kinderziekenhuizen geïntroduceerd worden.

Wilt u meer lezen over deze pilot? Lees hier het volledige artikel.


Luchtwegzorg

Mediq Tefa maakt gebruik van cookies.

Om de website van Mediq Tefa goed te laten werken en u de beste online ervaring te bieden, gebruiken we analytische en functionele cookies.