Bij ons geldt: op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis.

{{Message}}

Nieuws

Snel naar nieuws over:                                                                                                                          


Algemeen

We hebben uw persoonlijke omgeving verbeterd. Op 'Mijn Mediq' vindt u alle informatie duidelijk en overzichtelijk op één pagina. U kunt hier sneller uw laatste bestelling bekijken, uw volgende bestelling plaatsen, uw pakket volgen via 'Onderweg', uw gegevens aanpassen en een vraag stellen aan een van onze experts. Bestelt u ook producten bij Mediq CombiCare of Mediq Direct Diabetes? Vanaf nu kunt u in 'Mijn Mediq' al uw machtigingen inzien en al uw producten in één keer bestellen. Meer weten? Log direct in of maak een account aan.

Als klant van Mediq Tefa ontvangt u vanaf juni uw medische hulpmiddelen vanuit ons nieuwe Fulfillment Center* in Bleiswijk. Op deze locatie combineren we optimale service met duurzaamheid en aandacht voor het milieu. Uiteraard blijven we uw pakket leveren zoals u gewend bent, daar verandert niets aan. Maar wat verandert er dan wel?

Uw bestelling verpakt in een andere doos
Nadat u een bestelling heeft geplaatst, wordt deze direct doorgezet naar het Fulfillment Center in Bleiswijk. Daar wordt uw bestelling volledig automatisch verwerkt. Als al uw hulpmiddelen zijn verzameld, wordt de doos op de juiste hoogte gevouwen en gesloten. Hierdoor is er geen opvulmateriaal meer nodig en is de doos niet onnodig hoog. Zo passen er meer dozen in een vrachtwagen. Bovendien verbruiken we dan minder karton. Hierdoor is uw bestelling direct duurzamer. Zodra u uw pakket thuis ontvangt, kunt u de doos openritsen door te trekken aan de lipjes aan de zijkant van de verpakking. De ervaring leert dat dit even wennen is.

Klaar voor de toekomst
Met het nieuwe Fulfillment Center is Mediq klaar voor de toekomst. Het warehouse voldoet aan alle moderne eisen en wet- en regelgeving. Met dit nieuwe pand heeft Mediq een enorme slag geslagen op het gebied van duurzaamheid. Zo heeft het gebouw zonnepanelen waardoor het voor een groot deel zelfvoorzienend is wat betreft elektra. Daarnaast is het gebouw optimaal geïsoleerd en wordt er gebruikgemaakt van energiezuinige ledverlichting.


*Wat is een Fulfillment Center?
Met de bouw van een nieuw Fulfillment Center brengt Mediq niet alleen al haar producten, maar ook de vele extra services die wij als organisatie bieden onder één dak. Binnen de muren van Bleiswijk zijn er aparte afdelingen die maatwerk voor onze klanten realiseren. Dat is dan ook de reden waarom we het geen distributiecentrum maar een Fulfillment Center noemen.

Hemelvaart en Pinksteren komen er weer aan. Om ervoor te zorgen dat u rond deze feestdagen voldoende voorraad in huis heeft, vragen wij u vriendelijk om uw bestelling op tijd te plaatsen.

Aangepaste bezorgmomenten
Bij ons geldt: op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis. Rondom de feestdagen is er een uitzondering op deze regel. Klik hier om de afwijkende bezorgdagen te bekijken. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Contact
Onze klantenservice kunt u op reguliere werkdagen van 08.15 tot 17.30 uur bereiken. U kunt uw bestelling ook via onze webshop plaatsen.

Op 25 mei gaat de nieuwe privacywet in, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Omdat u als klant van Mediq Tefa persoonsgegevens met ons deelt en wij het belangrijk vinden dat u kunt terugvinden hoe wij uw gegevens beschermen, hebben wij onze Privacy Statement aangepast. In het statement informeren we u over welke gegevens we verzamelen, waarom we deze verzamelen en hoe we de gebruikerservaring hiermee verbeteren. Wilt u meer weten over onze Privacy Statement? Klik hier om verder te lezen.

Vincent Weijers, Executive Vice President Mediq Benelux and France, schreef een blog waarin hij zorgverzekeraars oproept te stoppen met hun selectieve en exclusieve inkoopprocedures. Lees hier het hele artikel.

Per heden werken wij samen met PostNL* en kunt u profiteren van vele voordelen. Download nu de PostNL-app en volg uw pakket.

Uw medische hulpmiddelen worden door PostNL aan huis bezorgd van maandag tot en met zaterdag tussen 08.00 uur en 21.30. Bij het doorgeven van uw bestelling kunt u zelf aangeven welke dag het beste uitkomt.

U hoeft nooit meer onnodig thuis te blijven. Dankzij de uitgebreide SMS- en e-mail notificaties en Track&Tace- mogelijkheden via de PostNL app en onze website, weet u de avond van tevoren hoe laat de bezorger komt, binnen een tijdsvenster van 2 uur.

Ook is het mogelijk uw pakket op een ander adres of bij een van de 2600 PostNL-locaties te laten bezorgen. Er moet te allen  tijde getekend worden voor een pakket. En als u uw pakket komt ophalen bij een van de 2600 PostNL-locaties neem dan uw legitimatie mee.

Lees alles over de samenwerking met PostNL, notificaties en Track&Trace.

*met uitzondering van pakketten met geneesmiddelen


Medische voeding

Wanneer u online drinkvoeding bij ons besteld, dan is het u misschien al opgevallen. De besteleenheid is aangepast. Vanaf heden kunt u per 4 stuks een bestelling drinkvoeding plaatsen. U herkent deze aanpassing aan de omschrijving ‘4x pak’ achter het aantal. Wanneer u normaal gesproken 32 stuks bij ons besteld, geeft u nu 8 stuks op. Dan ontvangt u 8 x 4 stuks, dat is uw gebruikelijke aantal van 32 drinkvoedingen. Let wel goed op dat u bij het plaatsen van een herhaalbestelling niet per ongeluk het oude aantal doorgeeft. Heeft u nog vragen? Onze klantenservice helpt u graag.

Nutricia heeft de Nutrilon Nenatal vernieuwd. De verpakking is ongewijzigd, maar de samenstelling van de voeding is verbeterd. Vanaf begin juni is de vernieuwde Nutrilon Nenatal bij ons verkrijgbaar. Heeft u vragen? Wij helpen u graag. Onze klantenservice is bereikbaar via 030 282 12 23 of voeding@mediqtefa.nl.

Vanaf week 20 ontvangt u uw Cenaman standaard in een andere verpakking dan dat u gewend bent. De nieuwe verpakking verandert niets aan de samenstelling van de sondevoeding. Deze blijft hetzelfde. Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag. Onze klantenservice sondevoeding is bereikbaar via 030 282 12 24 of sondevoeding@mediqtefa.nl.

Zilveren Kruis heeft laten weten dat de producten Prosource en Abound weer te vergoeden. Dit houdt in dat u als Zilveren Kruis verzekerde, in tegenstelling tot eerdere berichtgeving, deze producten weer bij ons kunt bestellen zoals u dit gewend was. Heeft u nog vragen? Onze klantenservicemedewerkers staan voor u klaar. U kunt hen bereiken via 030 282 12 23 of voeding@mediqtefa.nl.

Vanwege leveringsproblemen bij Nutricia is de Nutrilon pepti 1tijdelijk niet verkrijgbaar. Wij verwachten dit artikel in week 23 weer te kunnen uitleveren. 
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Team Drinkvoeding & Dieetpreparaten via 030 282 1222 of voeding@mediqtefa.nl.

Vanwege leveringsproblemen bij Nutricia is de Nutrison Energy tijdelijk niet verkrijgbaar. Wij verwachting in week 17 dit artikel weer te kunnen uitleveren. 
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Team Sondevoeding via 030 282 1224 of sondevoeding@mediqtefa.nl.

Mogelijk is uw pakket vertraagd. Leveringen van vandaag, worden morgen bezorgd. Wanneer dit voor uw bestelling het geval is, wordt u persoonlijk op de hoogte gebracht. U ontvangt een SMS of wordt door onze klantenservice gebeld. Heeft u nog vragen over de levering van uw pakket? Dan kunt u terecht bij onze Klantenservice. U vindt onze telefoonnummers hier.

Onze excuses voor het ongemak. 

Vanaf april wijzigt Vitaflo de samenstelling van Prozero. Het gehalte aan enkele vitamines en mineralen is licht aangepast. Wij verwachten dat u hiervan niets zult merken. Mocht u willen weten welke vitamines en mineralen er veranderd zijn? Neem contact op met onze gespecialiseerde klantenservice via 030-282 1534 of stofwisseling@mediqtefa.nl.

Vanwege leveringsproblemen bij Nutricia is de Scandishake vanille tijdelijk niet verkrijgbaar. Wij verwachten in week 16 dit artikel weer te kunnen leveren. De smaken neutreaal, aardbei en chocolade zijn wel beschikbaar.


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Team Drinkvoeding & Dieetpreparaten via 030 282 1223 of voeding@mediqtefa.nl.

Bezgluten haalt het boerenbrood uit het assortiment. Dit betekent dat dit product vanaf heden niet meer te bestellen is. Wilt u advies over een vervangend product? Neem contact op met onze gespecialiseerd klantenservice via 030 282 1534 of stofwisseling@mediqtefa.nl.


Infuustherapie

Fabrikant Smiths Medical heeft aangegeven een aantal kritische producten tijdelijk niet meer te kunnen leveren. Hierdoor voorzien wij dat wij op korte termijn in slechts zeer beperkte mate CADD-cassettes,  CADD-infuussets en toebehoren te kunnen leveren. Lees hier het bericht van Smiths Medical voor meer informatie.

Wij werken momenteel hard aan een oplossing om de dienstverlening naar u te kunnen borgen. Daarnaast zijn we ook alternatieven aan het opstarten. De betrokken klanten verwachten wij op zeer korte termijn te kunnen voorzien van meer informatie.

Wij adviseren u onze website in de gaten te houden. Heeft u naar aanleiding van dit bericht toch nog een vraag die niet kan wachten? Wij helpen u graag verder. Kijk bij contactgegevens hoe u ons kunt bereiken.

Gaat u deze zomer op vakantie en heeft u voor langer dan een maand medicatie nodig? Vergeet dan niet op tijd contact met onze klantenservice op te nemen zodat wij een machtiging kunnen aanvragen bij uw zorgverzekeraar.

Waarom tijdig aanvragen
Sinds begin dit jaar levert Mediq Tefa uw PH medicatie voor maximaal een maand uit. Dit is in lijn met de leveringscriteria van de meeste zorgverzekeraars. Wilt u voor langer dan een maand medicatie bij ons aanvragen, omdat u bijvoorbeeld met vakantie gaat? Dan moet hier een aparte machtiging voor aangevraagd worden bij uw zorgverzekeraar. De meeste zorgverzekeraars hebben minimaal 10 werkdagen nodig om deze aanvraag te verwerken. Zodra uw zorgverzekeraar de machtigingsaanvraag positief beoordeeld nemen wij contact met u op voor het maken van een leverafspraak. Om te voorkomen dat u uw extra medicatie niet op tijd ontvangt, vragen wij u rekening te houden met een langere verwerkingsperiode dan u van ons gewend bent. Wees tijdig met het aanvragen van uw vakantielevering.

Heeft u vragen?
Onze gespecialiseerd klantenservice helpt u graag verder. U kunt van maandag t/m vrijdag van 8.15 tot 17.30 uur contact opnemen via 030 282 13 85 of ph@mediqtefa.nl. Wij wensen u een fijne zomer!

Kinderen die een oncologische behandeling bij het Emma Kinderziekenhuis AMC in Amsterdam volgen, hebben in het kader van een pilot de mogelijkheid gekregen om chemotherapie thuis toegediend te krijgen. Deze doorbraak wordt mogelijk gemaakt door een samenwerking tussen Mediq, Emma Kinderziekenhuis AMC en KinderThuisZorg. Hiervoor kwamen verpleegkundig specialisten kinderoncologie van KinderThuisZorg bij de kinderen thuis langs om te bepalen of hun fysieke toestand toediening van chemotherapie toeliet. Mediq zorgde voor veilige aflevering van het toedieningssysteem en de door het Emma Kinderziekenhuis bereide medicatie.

Veilige zorg in vertrouwde omgeving
“Verplaatsing van ziekenhuiszorg naar huis staat of valt met een goede organisatie en samenwerking”, benadrukt Xander Schrage, directeur Mediq Tefa. “De zorg van het ziekenhuis moet naadloos overlopen in veilige zorg thuis. Hiertoe hebben we met KinderThuisZorg en Emma Kinderziekenhuis AMC een integrale aanpak ontwikkeld. Zo ontstaan nieuwe mogelijkheden om in een vertrouwde omgeving de best mogelijke zorg te bieden.”

Gewoon de hele dag naar school
Om de kwaliteit te waarborgen, hebben Emma Kinderziekenhuis AMC, KinderThuisZorg en Mediq gedurende drie maanden een pilot uitgevoerd. Roemer (8) en Justin (8) hebben hieraan meegewerkt. Beide kinderen zijn te volgen op www.deproeftest.nl. “Ik hoop dat deze test kan doorgaan, dat zou heel fijn zijn”, vertelt Roemer. “Omdat het thuis is, kan ik gewoon de hele dag naar school”, zegt Justin. Tijdens de pilot is onderzocht of het gewenste effect wordt bereikt. Hiertoe hebben ouders op vaste momenten vragenlijsten over de kwaliteit van leven en sociale belasting ingevuld. Gezien de positieve resultaten van de pilot ligt het voor de hand om deze aanpak voort te zetten. Zorgverzekeraars worden daarom uitgenodigd om chemotherapie in de thuisomgeving te steunen. Dan kan deze zorgoplossing wellicht ook bij andere kinderziekenhuizen geïntroduceerd worden.

Wilt u meer lezen over deze pilot? Lees hier het volledige artikel.


Luchtwegzorg

De verpakking van Provox producten is vernieuwd. De producten zelf zijn ongewijzigd. Hieronder ziet u een aantal voorbeelden van de nieuwe verpakkingen.

Provox verpakkingen

De Bioclin verpakking met een combinatie van twee soorten doekjes is tijdelijk niet leverbaar. Naar verwachting zijn de doekjes eind van de zomer weer leverbaar.

Alternatieve producten
Graag informeren wij u over de producten die u in de periode dat de de Bioclin huidreinigingsdoekjes (artikelnummer: C3) niet leverbaar zijn kunt bestellen als alternatief. U kunt onderstaande doekjes los bestellen:

Smith & Nephew removerdoekjes (artikelnummer: 59403125)
Het removerdoekje gebruikt u voor het verwijderen van kleeflagen om de kans op huidbeschadiging te minimaliseren. Het doekje irriteert niet, is hypo-allergeen en bevat aloë en is daarom vochtinbrengend en conditionerend.

Smith & Nephew skin-prep doekjes (artikelnummer: 59420425)
Het skin-prep doekje is geïmpregneerd met lotion en geeft de huid extra bescherming. Na het aanbrengen ontstaat er een waterdichte onderlaag. Deze transparante laag beschermt de huid tegen irritaties, terwijl de huid kan blijven ademen. Tape en zelfklevende verbanden blijven beter en langer zitten op deze onderlaag zodat er minder verbandwisselingen nodig zijn.


 

Mediq Tefa maakt gebruik van cookies.

Om de website van Mediq Tefa goed te laten werken en u de beste online ervaring te bieden, gebruiken we analytische en functionele cookies.